مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

در چند سال اخیر تعداد فروشگاه های اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته باشد، و با توجه به این موضوع متاسفانه تعدادی از سایت ها از کاربران خود سوء استفاده می کنند و به راحتی اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت می کنند و متاسفانه تعداد این سایت ها هر روز زیاد می شود.

خرید اینترنتی امن
خوشبختانه با تلاش پلیس فتا این سایت ها شناسایی و فیلتر می شوند اما بهتر است قبل از یک خرید اطلاعات کافی داشته باشید.

لطفا سعی کنید قبل از هر پرداختی موارد لینک زیر حتما مطالعه کنید. امنیت در اینترنت بسیار مهم است.

امنیت در اینترنت

اطلاعات لازم برای انجام یک خرید اینترنتی امن :

1.عدم استفاده از Vpn و انواع proxy : توجه داشته باشید اطلاعاتی کارت بانکی شما اول به سرور vpn و proxy شما وصل می شود و سپس به بانک! در صورتی که سرور vpn و proxy شما اطلاعات ذخیره کند چه مشکلی برای کارت بانکی شما ایجاد می شود؟

2.اعتبار های لازم سایت فروشنده مانند تاریخ ثبت دامنه فروشنده ، رتبه الکسا و …. را چک کنید و سعی کنید قبل از خرید با فروشنده تماس بگیرید.

3.در زمانی که به درگاه شتاب بانکی وصل می شوید حتما آدرس بانک را چک کنید. در آدرس باید به 2 مورد توجه کنید. 1.https و 2.سایت بانک

هر 2 مورد بسیار مهم است. در پرداخت های بانکی شما در سایت فروشنده سفارش را ارسال می کنید و سپس برای پرداخت به سایت بانک وصل می شوید و سپس پس از تایید پرداخت به سایت فروشنده وصل می شوید و سفارش شما تایید می شود.

اما متاسفانه تعدادی از سایت ها با شبیه سازی سایت های بانک می توانند اطلاعات کارت شما را سرقت کنند. شما به صفحه ای وصل می شوید که بانک نیست و سپس اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می کنید و در پایان اطلاعات کارت شما به صاحب سایت ارسال می شود و می توانند حساب شما را خالی کند.

4.رمز خود را هر چند هفته تغییر دهید.

5.همیشه سعی کنید از یک ویندوز اصلی و یک آنتی ویروس اصلی استفاده کنید.

6.از یک مرورگر جدید استفاده کنید.

از خرید اینترنتی خود لذت ببرید 🙂

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.