مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

بسیاری از وبلاگنویسان پس از آنکه مدتی به انتشار مطلب در وبلاگ خود اقدام می کنند به دلایل گوناگون ممکن است به فکر تبدیل وبلاگ به وبسایت بیافتند.

تبدیل وبلاگ به وبسایت

از مهمترین دلایلی که ممکن است وبلاگنویس را به بحث تبدیل وبلاگ به سایت بکشاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تمایل به مستقل شدن آدرس اینترنتی وبلاگ
– افزایش امکانات وبلاگ
– حذف تبلیغات سرویس دهنده های رایگان
– و …

اما به راستی وبلاگ و وبسایت چه تفاوتهایی باهم دارند؟
وبلاگ با وبسایت تفاوت هایی از نظر ظاهر، ساختار و محتوا دارد که در ادامه به طور اجمالی به شرح آنها می پردازم.

معنای تحت لفظی وبلاگ گزارش اینترنتی است و وبلاگ نویس کسی است که به طور گزارش وار به انتشار مطلب (نوشته، فیلم، عکس و …) در صفحات اینترنتی خود می پردازد اما وب سایت به معنای پایگاه اینترنتی می باشد و وبمستر یا مدیر وبسایت کسی است که که به مدیریت یک پایگاه اینترنتی می پردازد و البته انتشار مطلب به صورت گزارش وار نیز می تواند یکی از کارهایی باشد که مدیر وبسایت به آن مبادرت می ورزد اما تا زمانی که مدیر این پایگاه اینترنتی کاری جز انتشار مطلب (که می تواند حاوی نوشته، فیلم، عکس و … باشد) در یک صفحه ی اینترنتی کار دیگری انجام ندهد کار او نوعی وبلاگ نویسی است و لو اینکه پایگاه اینترنتی او دارای آدرس مستقل باشد.
در وبلاگ انعطاف زیادی برای ایجاد ارتباط دو سویه (جز نظر دادن به مطالب و برخی امکانات محدود) پیشبینی نمی شود و نیاز خاصی هم به این کار نیست اما در وبسایت می تواند فرمهای گوناگونی وجود داشته باشد کاربر را با وب سایت درگیر یک ارتباط دو سویه کند مانند فرم ثبت نام در سایت، فرمهای نظر خواهی مختلف، فرم ویژه ی ارتباط با مدیر سایت، فرمهای آماری گوناگون و بسیاری فرمهای مختلف دیگر که اطلاعات دریافتی از کاربران را مورد پردازش قرار داده و نتایج متناسب با این اطلاعات را به او ارائه می کنند.

ملزومات تبدیل وبلاگ به وبسایت

برای تبدیل وبلاگ به سایت علاوه بر محتوا به پیش نیازهای دیگری از قبیل دامنه (دومین یا همان آدرس اینترنتی)، هاست (فضای میزبانی) و یک سیستم مدیریت محتوا که قابلیت توسعه و پیاده سازی امکانات و بستر لازم برای مدیریت وبسایت را فراهم آورد نیاز داریم. البته گاهی وبلاگ نویس تنها تصمیم به مستقل کردن نام دامنه ی خود از نام زیردامنه که بر اساس دامنه ی سرویس دهنده ی اصلی است دارد که در واقع با این کار تنها آدرس وبلاگ به یک آدرس شبیه وب سایت تغییر پیدا می کند اما در حقیقت وبلاگ همان وبلاگ قدیمی است و تفاوتی از لحاظ مدیریت، محتوا و سایر ویژگی هایی که مربوط به وبسایت باشد نخواهد کرد و در این صورت نیازی به خرید هاست نیست و خرید دامنه کفایت خواهد نمود زیرا سیستم مدیریت محتوا و هاست را همان سرویس دهنده تامین می کند..

 

6 دیدگاه

  1. admin

    با سلام
    وقتي كه فقط دامنه به وبلاگ وصل كنيم و ادرس ان مثل سايت شود از لحاظ پيج رنك و السكا نيز بهتر ميشود يا مثل همان وبلاگ است؟
    با تشكر

    • تهران هاست

      با سلام
      در سرویس های که رتبه الکسا آنها اختصاصی نیست و تمام وبلاگ ها یک رتبه دارند با خرید دامنه ،رتبه جدا می شود و شما رنک خود را مشاهده می کنید
      اما به طور کلی هیچ ربطی به افزایش رنک یا پیج رنک نباید داشته باشد

  2. ابوعدنان

    آیا می شود قالب سایت را برای وبلاگ نصب کرد؟چطوری؟

    • محمد جواد مافی

      خیر، به طور مستقیم این امکان وجود ندارد. هر سیستم وبلاگ و سیستم مدیریت محتوایی قالب خاص خود (با تگ های مخصوص به خود) را دارد. بنابراین قالب باید قبلا برای یک سیستم تبدیل شده باشد.

  3. سینا

    سلام. من که واسه خرید دامنه پولو به حسابتون واریز کنم بعد چقدر طور میکشه تا ثبت بشه

    • محمد جواد مافی

      لطفا این گونه سوالات را از بخش تماس با ما مطرح فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.