مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

امروزه میزبانی در داخل ایران (که سرور مجازی ایران می تواند یکی از شکل های آن باشد) برای بسیاری از وب سایت ها در حال تبدیل به یک دغدغه و نیاز اساسی است. این موضوع خصوصا برای وب سایت های دولتی و وبسایت هایی که اطلاعات و محتوای وب سایت آنها به گونه ای است که نگهداری وبسایت آنها بر روی سرورهای موجود در خارج از کشور ممکن است با ریسک همراه باشد از اهمیت بیشتری برخوردارد است.

درباره ی سرور مجازی ایرانالبته سرور مجازی ایران در مقایسه با سرورهای واقع شده در مراکز داده در خارج از کشور دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد که قبلا در مطلبی دیگر با عنوان “هاست ایران یا خارج” در رابطه با آن توضحیاتی دادیم.

یکی از جنبه هایی که موضوع سرور مجازی ایران به دلیل آن اهمیت پیدا می کند این است که قیمت سرور اختصاصی در ایران تا حدودی گران قیمت تر از خدمات میزبانی و هاست در سایر کشورهاست به همین دلیل اکثر کسانی که به میزبانی در ایران نیاز دارند ترجیح می دهند به جای سرور اختصاصی در صورتی که سرور مجازی (خصوصا از نظر منابعی همچون حافظه موقت (RAM) و پردازنده (CPU) بتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد از این سرویس استفاده کنند. زیرا سرور مجازی شاخصه های اصلی یک سرور اختصاصی را داراست.

با توجه به توضیحات داده شده می توان نتیجه گرفت که سرور مجازی ایران می تواند شروع بسیار مناسبی برای کسانی باشد که قصد خرید سرور در داخل ایران را دارند.

در پایان باید بگویم که خوشختانه خدمات دیتاسنتر و میزبانی وب در ایران گرچه با برخی کشورهای پیشرفته تا حدی فاصله دارد اما در سالهای اخیر این خدمات در کشور ما نیز روند رو به پیشرفتی داشته است و این امید وجود دارد که با تمهیدات مدیریتی صحیح و حمایت های مناسب از طرف دولت از بخش خصوصی به ویژه از نظر ارتقاء کیفیت شبکه های زیرساختی و کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کشور، ایران در جایگاهی قرار گیرد که هیچ کاربر ایرانی برای میزبانی وبسایت خود به دیتاسنترهای خارجی رجوع نکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.