مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

قبلا در مطلبی با عنوان رفع اشکال خراب شدن وردپرس بعد از نصب قالب معیوب توضیح دادیم که گاهی ممکن است بعد از نصب یک قالب معیوب سایت شما خراب شود به طوری که حتی بخش مدیریت آن از کار بیافتد و شما حتی نتوانید نسبت به تغییر پوسته اقدام کنید و در همان مطلب ذکر کردیم که چگونه با یک ترفند ساده بعد از حذف تم خراب با تغییر نام یک فولدر سالم به نام فولدر تمپلت خراب مشکل را برطرف نمایید. در این آموزش قصد دارم توضیح دهم که چگونه می توانید قالب معیوب را از طریق بخش php myadmin درست کنید

خراب شدن وردپرس

توجه داشته باشید از آنجا که قرار است در اینجا ما پی اچ پی مای ادمین را ویرایش کنیم به منظور اطمینان قبل از هر کاری از دیتابیس خود پشتیبان تهیه کنید تا در صورتی که به طور ناخواسته چیز دیگری را ویرایش کردید بتوانید آنرا به حالت اولیه برگردانید. برای رفع مشکل خراب شدن وردپرس بعد از نصب قالب از طریق پی اچ پی مای ادمین (phpMyAdmin) به دیتابیس مربوط بروید.

رفع مشکل وردپرس بعد از نصب قالب خرابوردپرس دارای چندین تیبل (table) است که ما در اینجا قصد ویرایش یک ردیف در تیبل options را داریم، بنابراین بر روی این تیبل کلیک می کنید تا بتوانیم ردیفهای آنرا مشاهده کنیم.

قالب معیوب وردپرسپس از کلیک این تیبل با ردیفهای بسیار زیادی مواجه خواهیم شد. معمولا پی اچ پی مای ادمین در هر صفحه تعداد 30 ردیف را به ترتیب لیست می کند که اگر برای چنین است و از آنجا که ما قصد داریم ردیفهای 45 و 46 را ویرایش نماییم از بخشی که توانایی انتخاب صفحات را دارید صفحه ی 2 را انتخاب فرمایید.

رفع خرابی وردپرس بعد از نصب قالب خرابدر صفحه ای که باز می شود به قسمتی که option_id شماره ی 45 و 46 با نام های template و stylesheet قرار دارد بروید و option_value آنها را که معادل قالب خراب کنونی است به نام یک قالب سالم تغییر دهید توجه داشته باشید که نام قالب همان نام فولدری است که قالب در آن قرار دارد و اگر نام قالب خود را نمی دانید باید به به پوشه ی wp-content > themes از هاست خود که وردپرس را آنجا نصب کرده اید بروید تا لیست قالبهای خود را بر اساس نام فولدر آنها ببینید. در پی اچ پی مای ادمین می توانید با کلیک بر روی هر مقدار آنرا ویرایش کرده و با زدن کلید اینتر تغییرات را اعمال نمایید

بالا نیامدن کنترل پنل وردپرساگر مراحل فوق را به درستی انجام دهید و نیز قالب جدید شما که نام آنرا در بخش فوق وارد می کنید نیز خراب نباشد باید مشکل شما رفع گردد.

22 دیدگاه

  1. omid

    ممنون
    سایتمو نجات دادین

  2. Amir

    jenab ghesmate PHP myadmin kojaye Cpanel vojod dare? man peydash nakardam

    • admin

      در صورت لزوم پس از وارد شدن به سی پنل با زدن کلیک مربوطه به سرچ در صفحه دنبال این عبارت بگردید البته برخی از هاستینگ ها هم هستند که پی اچ پی مای ادمین را نصب نمی کنند.

  3. Sina

    درود بر شما که سایت منو هم نجات دادید 🙂

  4. مهدی

    یعنی مرررررررسی

  5. علی

    هوراااااااا درست شد ایول خیلی ممنون

  6. رزيتا

    واقعا ازتون ممنونم.نجات پيدا كردم

  7. پ.د

    خیلی خیلی از شما متشکرم، بهترین و درست ترین راهنمایی بود.

  8. پ.د

    با سلام دوباره
    من طبق دستورالعمل شما عمل کردم سایت که تا قبل از آن خطای 500 نشان میداد و باز نمیشد برای چند دقیقه باز شد اما زمانی که وارد پیشخوان سایت شدم دوباره همان مشکل پیش آمد و در پیشخوان هیچکدام از تنظیمات و برگه ها باز نمیشد. ممکن است راهنمایی کنید چه مشکلی پیش آمده و راه حل چیست؟

    • محمد جواد مافی

      قالب جدید را برسی کنید. همچنین ممکن است مشکل از یکی از افزونه های شما باشد که در سایت مطالبی در این رابطه نیز وجود دارد.

  9. alireza

    ات شا الله هرچی از خداوند رحمان و رحیم میخواهی بهت عطلا فرماید
    نجاتم دادی

  10. alireza

    بعد از این کار ه گفتین سایت درست شد ولی الان میخوام قالب های قبلیم که مطمنم سالم هستن را فعال کنم باز صفحه سفید ظاهر مبشه

    • محمد جواد مافی

      به هر حال قالب قبلی شما مشکلی مانند عدم سازگاری تابعی خاص و ورژن وردپرس، عدم فعال بودن تابع php خاص و … با قالب قبلی مشکل دارد که باید رفع شود.

  11. محمد

    واقعا ممنونم مشکلم حل شد

  12. Milad

    سلام
    خب چرا این موضوع پیش میاد ؟
    این قالب روی یک هاست به درستی کار میکنه
    و روی دیگری بعد از فعال شدن دقیقا چنین مشکلی رو به وجود میاره

    • محمد جواد مافی

      گاهی اوقات این مشکل به دلیل قدیمی بودن قالب و عدم همخوانی با ورژن های جدید پی اچ پی به وجود می آید حال ممکن است ورژن پی اچ پی روی سرورهای مختلف متفاوت باشد. گاهی هم ممکن است ورژن وردپرس نصب شده روی دو هاست باهم تفاوت داشته باشد و یا افزونه هایی که روی دو وردپرس در دو هاست نصب شده است متفاوت باشد و با قالب شما یکی از آنها سازگاری نداشته باشد.

  13. محمد

    حاجی دمت گرم ایول داری!

  14. سعید

    yyyeeesss
    بسیار عالی

  15. سحر

    سلام
    بدلیل ناسازگاری افزونه وردپرس فارسی با قالب سایت محتوا صفحه اصلی به سمت چپ کشیده شده و سمت راست صفحه اصلی سفید است و منو چپ چین شده حال باوجود اینکه این افزونه حذف و غیرفعال شده همچنان سایت به حالت اولیه برنگشته لطفا راهنمایی فرمایید

    در ضمن هیچ بک آپی از محتوا گرفته نشده چه راهی وجود داره که من قالب از اول بارگذاری نکنم؟؟

    • محمد جواد مافی

      در صورت لزوم می بایست از یک فرد آشنا با قالب های وردپرس بخواهید مشکل را برایتان برطرف نمایید.
      این مورد جزء وظایف پیش فرض هاستینگ نیست اما یک درخواست برای پشتیبان هاست خود ارسال نمایید احتمال دارد که مشکل را رایگان یا با اخذ هزینه برای شما رفع کنند

  16. idin

    هاستم رو دریافت کردم و تمام مراحل نصب رو انجام دادم ولی الان صفحه خوش آمد گویی وردپرس برام باز نمیشه و بعد از باز شدن پیغام Server not found نوشته میشه الان باید چه کاری انجام بد،. تا مشکل حل شود؟

    • محمد جواد مافی

      احتمالا مراحل نصب را به درستی انجام نداده اید. در پنلی که هاست را خریداری کرده اید در شرکت هاستینگ خود (اگر در تهران هاست خرید کرده اید بعد از ورود به بخش پورتال کاربری) یک درخواست ایجاد کنید تا برایتان بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.