مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

سئو چیست ؟

سئو چیست

با توجه به ضرورت آگاهی مدیران وب سایت ها و از طرفی داشتن دانش پایه پیرامون سئو ( SEO ) به جهت کاربرد در آموزش های آتی مرکز آموزش تهران هاست لذا برخود دیدم تا در مقاله ای کوتاه با استناد به دانش و تجربیات کادر تهران هاست به توضیح مختصری پیرامون seo بپردازم.

سئو چیست ؟

SEO یا همان سئو  کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. در واقع در یک ترجمه کارشناسی و ریز بینانه باید بیان کرد سئو یعنی طراحی صفحات وب به گونه ایی که دلخواه موتورهای جستجو باشند.

امروزه خواه ناخواه یکی از راه های رسیدن به یک رتبه خوب برای هر سایتی تسط بر الگوریتم های مورد استفاده در موتورهای جستجو می باشد. الگوریتم ها و یا می توان به زبان ساده تر و تا حدودی مبتدی گرایانه؛ ترفندهای صفحات وب.زیرا بسیاری از کاربران اینترنت نتایج مورد نظر خود را از طریق همین موتورهای جستجو به دست می آورند.

اشتباه نشود، منظور از ترفندهای صفحات وب،اشاره به معنی مستقیم ترفند، مانند ترفندهای ویندوز ندارد. منظور از ترفند، پیاده سازی و رعایت یک سری اصول، قواعد و قوانین در طراحی می باشد که منجر به توجه بیشتر موتورهای جستجو به سایت شما می شود.

در واقع شما با بهینه سازی صفحات وب سایت خود می توانید ورودی های خود از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را بالا ببرید.

این بسیار مهم است که سایت شما برای یک کلمه خاص مانند ” دامنه ” در موتور جستجوی قدرمتندی مانند گوگل در چندمین صفحه و یا حتی در ابعاد وسیع تر؛ در چندمین نتیجه ظاهر شود.

هر چه سئوی سایت شما قوی تر و کارآمدتر باشد و در یک بیان کلی صفحات شما بهینه سازی شده باشند موتورهای جستجو در مواجهه با کلمات گوناگون سایت شما را دارای ارزش و اعتبار بیشتر می کنند.

بنابراین اگر شما از همان ابتدای کار از متخصصین این امر بخواهید که سئو را برای وب سایت شما مدنظر قرار دهند این خیلی بیشتر به نفع شما خواهد بود.

در واقع همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، منظور از سئو همان طراحی صفحات وب سایت شما مطابق با آخرین میل و یا به عبارتی دقیق تر مطابق با آخرین تکنیک های مورد استفاده در موتورهای جستجو می باشد به گونه ای که موتورهای جستجو از وب سایت شما خوششان بیاید.

پس اگر می خواهید سایت شما در موتورهای جستجو محبوب باشد و از طرفی در جستجوی کلمات مربوط به محتوای سایتتان، جزو اولین نتایج موتورهای جستجو باشید حتما پیش از راه اندازی و طراحی وب سایت خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

در این پست بنای آموزش سئو را نداشته و تنها هدف اشاره اندکی به واژه SEO بود.

هم اکنون نیز تعدادی افزونه رایگان برای سیستم های مدیریت محتوا ارائه شده است که در سئو سایت به شما کمک خواهند کرد که به عنوان مثال می توانید به آموزش افزونه سئو برای وردپرس مراجعه کنید؛ اما بهینه سازی صفحات وب به صورت حرفه ای از هزینه ای حدود چند صدهزار تومان شروع تا هزینه های میلیونی بسته به کیفیت و نوع سئو در بر خواهد داشت، همچنین می توانید برای برای سئو سایت خود با بخش پشتیبانی تهران هاست تماس حاصل فرمایید.

5 دیدگاه

  1. فرهاد اریافر

    سلام..
    خسته نباشید عذر میخوام یه سوال داشتم.ایا مدیریت محتوا هم در رتبه و سئو تاثیر داره..
    منظورم ایا مدیریت محتوا وردپرس با دیتالایف یا جوملا تاثیری در رتبه الکسا و بازدید داره
    ببخشید ممنون میشم ج بدید

    • admin

      بله در صورت استفاده از پلاگین های مناسب برخی سیستم ها از سئوی بالاتری برخوردارند

  2. طراحی

    مقاله بسیار کاربردی بود ممنون از زحماتتون مقالات در حوزه سئو بیشتر بزارید من واقعا از این مقاله استفاده کردم موفق و سربلند باشید

  3. احسان

    سلام سایتتون عالیه خدا قوت ...

  4. طراحی سایت

    سئو مبحث بسیار گسترده ای هست.پرداختن به این موضوع خیلی خوبه . ممنون هستم بابت این مطالب خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.