مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

شاید برای بسیاری از وب مسترها این سوال وجود داشته باشد که مزایای هاست ایران چیست و چرا باید از میزبانی وب ایران استفاده کنند و آیا این که وب سایت خود را در هاست ایران بدین معنی که در سروری که در داخل ایران قرار داشته باشد میزبانی کنند مزایای خاصی دارد یا خیر.

ما این موضوع را از بعد منافع شخصی (مشتری) و منافع ملی مورد بررسی قرار داده ایم که در ادامه به برخی مزایای هاست ایران اشاره می کنیم.

1- سرعت دسترسی بالاتر برای کاربران داخل ایران

به زبان ساده هنگامی که به یک وبسایت در اینترنت توسط یک کاربر فراخوانی می شود روترها (دستگاههایی که وظیفه ی آدرس دهی در اینترنت را بر عهده دارند) کوتاهترین مسیر بین هاست (سروری که اطلاعات وبسایت روی آن قرار دارد) و کاربر را شناسایی و اطلاعات را به او می رسانند. معمولا هرچه جایگاه هاست و کاربر به هم نزدیک تر باشد مسیر کوتاه تر و تعداد روترها کمتر می شود.

استفاده از هاست ایران برای کاربران داخل ایران به دلیل این ویژگی برای کاربران داخل ایران از سرعت بالاتری برخوردار است.

2- ریسک صفر در مقابل مشکلات تحریم

در هاست های خارج از کشور از آنجا که دیتاسنترها در اولویت اول تابع قوانین کشور خود و در اولیت دوم تابع قوانین بین المللی هستند ممکن است تا حدودی ریسک تحریم وجود داشته باشد که البته شرکت هایی مانند تهران هاست و سایر هاستینگ های معتبر ایرانی با روشهای خاص خود این تحریم را به صفر نزدیک می کنند اما ریسک تحریم برای سرویس های در داخل ایران صفر است و از این لحاظ هاست ایران دارای مزیت نسبی است.

3- حمایت از تولید کالا و خدمات ملی و جلوگیری از خروج ارز

امروزه هر نوع کالا یا خدماتی که ارائه ی آنها در داخل کشور به ایجاد اشتغال بیشتر و یا جلوگیری از خروج ارز از کشور شود نوعی تولید ملی محسوب می شود و سرویس های میزبانی داخل ایران به دلیل اینکه وابستگی کمتری به خارج از کشور دارند میزان خروج ارز بسیار ناچیز و در حد برخی خدمات نرم افزاری است که با حمایت کاربران ایرانی این وابستگی به مرور زمان به عدد صفر باز هم نزدیک تر خواهد شد.

4- سازگاری بیشتر با درگاه های پرداخت عضو شاپرک

اگر شما وبسایتی داشته باشید که از درگاه های پرداخت آنلاین استفاده می کند به دلیل سرعت بیشتر (چون سرویس دهنده های بانک ها هم معمولا در داخل ایران میزبانی می شوند) کمترین اختلال ممکن خصوص در هنگام ارجاع درخواست از صفحه ی بانک به سایت شما را خواهد داشت و کمتر با مشکلی مانند کسر از حساب کاربر بدون تائید شدن مبلغ در سایت خود مواجه خواهید شد.

5- عدم خروج پهنای باند اینترنت از کشور

زمانی که کاربر از داخل ایران اطلاعاتی را از یک سرور درخواست می کند اگر سرویس میزبان آن سایت هم داخل ایران باشد (با توجه به توضیحات مزیت اول) اطلاعات در کوتاهترین مسیر ممکن به دست کاربر می رسد و نیازی نیست اطلاعات از روترهای خارج از کشور مسیردهی شود و این ضمن سرعت بالاتر به معنای عدم خروج ارز جهت اینترنت بین الملل آن اطلاعات و همچنین بهبود سرعت اینترنت در سطح کشور (از نگاه ملی) خواهد شد که البته این مورد به شرطی اتفاق خواهد افتاد که استفاده از سرویس های داخلی تبدیل به یک فرهنگ شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.