مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

1- ابزارک چیست ؟

اگر از کسانی هستید که تازه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا شده اید شاید تا بحال نام ابزارک را در وردپرس نشنیده باشید. ما در این آموزش سعی داریم به شما نحوه استفاده از ابزارک ها در وردپرس را بیاموزیم.

ابزارک یک ویژگی مختص وردپرس است که اگر قالب ( پوسته ) شما از این ویژگی پشتیبانی کند با آن قادر هستید در قسمت هایی که قالب شما پشتیبانی می کند مثلا ستون های چپ و راست یا فوتر سایت هر چیزی خواستید قرار دهید.

اما از کجا بفهمید که قالب شما از این ویژگی پشتیبانی می کند یا نه ؟ برای این کار لازم است همانند تصویر در قسمت سایدبار زیر به نمایش بروید :

استفاده از ابزارک ها در وردپرس

مانند تصویر زیر اگر منوهایی را مشاهده کردید , مطمئن شوید که قالب شما از این ویژگی پشتیبانی می کند.

استفاده از ابزارک ها در وردپرس2 – نحوه درج ابزارک :

برای اینکه یک ابزارک را در یک قسمت از سایت قرار دهید , فقط کافیست آن ابزارک را را باماوس گرفته و بر روی قسمت مورد نظر ببرید مثلا ستون کناری 4 , سپس برای ابزارکتان نام و … انتخاب کنید.

الان شرکت های تولید کننده افزونه ها و پلاگین های وردپرس , در طراحی این افزونه ها سعی می کنند تنظیماتی را اعمال کنند تا برای استفاده از آن افزونه دیگر نیاز به درج مستقیم کد در قالب نباشد. بدین صورت که شما با نصب و فعال سازی مثلا یک افزونه اسلاید شو براحتی می توانید به قسمت ابزارک ها رفته و ابزارک آن افزونه را مشاهده کنید که می توانید عرض و طول افزونه و افکت و … را تنظیم نمایید.

2 دیدگاه

  1. بهروز

    سلام. وردپرس من 3.8 است. وقتی میرم تو قسمت ابزارک خیلی از ابزارک ها رو برای من نمایش میده. اما وقتی میخوام اون ها رو بکشم تا فعال کنم نمیشه. لطفا کمکم کنید.

    • تهران هاست

      با سلام
      لطفا سوالات خود را در مرکز پرسش و پاسخ مطرح فرمایید
      http://answers.tehranhost.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.