مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

ممکن است قصد راه اندازی سایت را داشته باشید و بین دو گزینه ی خرید هاست (هاست غیر رایگان) و هاست رایگان ندانید کدام گزینه را انتخاب کنید.

هاست رایگان

مهمترین مزیت هاست رایگان همان رایگان بودن آن است. در این نوع هاست ها یک فضا با مشخصات از قبل تعریف شده به شما تحویل می گردد که باید دید این مشخصات برای راه اندازی وبسایت مناسب است یا خیر. به شما توصیه می کنیم ابتدا مطلب راهنمای خرید هاست را که قبلا ارسال کرده بودیم مطالعه فرمایید

برای آنکه راحتتر بتوانید به این نتیجه برسید که آیا هاست رایگان خوب است یا بد و اینکه آیا هاست رایگان می تواند پاسخ گوی نیاز شما باشد ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که اساساً هدف این سایت ها از ارائه ی سرویس دهی رایگان چه می تواند باشد. ازمهمترین اهداف سایتهایی که هاست رایگان در اختیار شما قرار می دهند عبارتند از:

1- نمایش تبلیغات: ممکن است یک وب سایت ارائه کننده ی هاست رایگان بخواهد در صفحات سایت یا صفحات دانلود فایلهایی که شما بر روی هاست قرار می دهید تبلیغات قرار دهد و با این کار هزینه های خود را  تامین کند.

2- پیش نمایش از سرویس غیر رایگان: گاهی سایتهای هاست رایگان یک هاست با امکانات محدود به طور رایگان در اختیار شما قرار می دهند و از شما می خواهند اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید (مانند فضا، پهنای باند، منابع پردازنده و حافظه بیشتر) به پلانهای بالاتر که غیر رایگان است ارتقاء دهید.

3- تبلیغ سایر بخش های سایت: توجه داشته باشید که این هدف با دو هدف قبلی متفاوت است. فرض بگیرید که وبسایتی در زمینه ای خاص فعالیت می کند و حال برای آنکه بتواند کاربر بیشتری جذب کند امکانات جانبی فراوانی فراهم می نماید که حتی ممکن است این امکانات گاهی اوقات با موضوع اصلی هم خوانی هم نداشته باشند و ارائه ی هاست رایگان نیز می توانید چنین امکانی باشد.

از آنچه که گفته شد مشخص است که اشکال مختلف تبلیغ مهمترین هدف سایتهای ارائه کننده ی سرویس هاست رایگان می باشد. اما اصولا شما برای اینکه متوجه شوید که هاستی که قصد استفاده از آنرا دارید مناسب کارتان است یا خیر، باید اول نیازهای خود را در نظر بگیرید. ما برای اینکه راحتتر بتوانید به نتیجه برسید در جایگاه یک کاربر متقاضی هاست (رایگان یا غیر رایگان) سوالاتی را مطرح می کنید که انطباق آن با امکانات سایتی که قصد استفاده از امکانات آنرا داریم می تواند به ما در انتخاب سرویس مطلوب یاری رساند:
1- من به چقد فضای میزبانی نیاز دارم؟
2- من به چه میزان پهنای باند ماهیانه نیاز دارم؟
3- فایل های مربوط به وبسایتی که قصد راه اندازی آنرا دارم به چه زبانی است؟ مثلا پی اچ پی یا ای اس پی ؟
4- بسته به زبان برنامه نویسی به کدام یک از هاست های ویندوز یا لینوکس نیاز دارم؟
5- پشتیبانی سایتی که قصد استفاده از خدمات آن را دارم در چه سطحی است؟
6- آیا سایت مورد نظر در صفحات من تبلیغ به نمایش در می آورد؟
7- آیا موضوع سایت من با قوانین سایت هاست رایگان منطبق است؟
8- اگر سایت من یک سایت پربازدید است آیا سایت میزبانی کننده مشکلی با آن ندارد؟
9- کیفیت سایت میزبانی کننده در چه حد است و سرعت دسترسی کاربران به سایت چگونه خواهد بود؟
10- آیا پنل دسترسی به فضای هاست برایم مهم است که از چه نوعی باشد؟

و سوالات دیگری که از اهمیت کمتری برخورداند. با در نظر گرفتن این سوالات می توانید بهتر به مقایسه بین هاستهای رایگان مختلف و حتی مقایسه ی آنها با هاست های غیر رایگان بپردازید و در نهایت از خدمات سایتی استفاده کنید که در جمع بندی کلی دارای ویژگیهای بهتری باشد.

5 دیدگاه

  1. بدون نام

    با سلام
    مقایسه مناسبی بود
    با سپاس

  2. omid

    ممنون
    مطلب مفيدي بود

  3. abbas

    خیلی خیلی عالی بود ممنون از توضیحات خوبتون

  4. masoud

    با سلام
    مطلب بسیار خوبی داشتید و از شما بدلیل ارائه این مطلب بسیار ممنون و سپاسگزارم

  5. فرزاد هاشمی

    با سلام و احترام
    توضیحات بسیار شفاف و قابل درکی ارایه فرمودید. سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.