مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

مشکل : لپ تاپ خود را از ویندوز 7 به ویندوز 8 آپدیت کرده ام اما وقتی میخواهم با کنسول vSphere Client به ماشین های مجازی خود روی سرور متصل شوم با ارور ” The VMRC Console has Disconnected.. Trying to reconnect” مواجه میشوم.

رفع مشکل کنسول vSphere Client در ویندوز 8

وی ام ویر هم اکنون نسخه 5.1 ESXi خود را به همراه VIclient 5.1 منتشر کرده است که اگر شما از ویندوز 8 استفاده میکند میتوانید با استفاده از آپدیت به این ورژن مشکل خود را در ویندوز 8 برطرف کنید.

آپگیرد کردن VI Client به طور میانگین 10 دقیقه طور میکشد اما متاسفانه آپدیتESXi از 5 به 5.1 حداقل 20 دقیقه وابسته به سرعت شما طول میکشد.با این آپگرید مشکلات نسبت به ویندوز 8 حل میشود اما دو نکته قابل توجه است :

  • به منظور استفاده از ورژن 5.1 vSphere باید حتما ESXi خود را نیز به ورژن 5.1 آپدیت کنید
  • بعد از آپگریدESXi به 5.1 شما نیاز دارید که VMWare Tools را در هر ماشین مجازی نیز برای بهترین کیفیت اجرا آپدیت کنید.

مثل همیشه بهتر است قبل از آپگیرد کردن مستندات خود وبسایتVMWare را در مورد vSphere v5.1 مطالعه کنیدو این فایل پی دی اف را که در مورد موارد جدید در ESXi 5.1 هست را نیز نگاهی بیاندازید.

اما اگر نمیخواهید ESXi خود را آپدیت کنید عکس بالا مشکلی است که شما با آن رو به رو هستید . بنده یکVMWare بر روییک سرور Dell OptiPlex 745 نصب کردم و ESXi به صورت کامل روی سرور نصب شد اما در آخر همه ی قسمت هایVI Client جز کنسول روی ویندوز 8 کار کرد.با کمی تحقیق در این مورد پی بردیم به این که این مشکل از Event Viewer خود ESXi هست.

ورود این مشکل هم از فایلVMWARE-VMRC.EXE هست که عامل اجرای کنسول است

 

v  Application ‘C:\Program Files (x86)\Common Files\VMware\VMware VMRC Plug-in\Internet Explorer\vmware-vmrc.exe’ (pid 1408) cannot be restarted – Application SID does not match Conductor SID…

 

داستانی که در قبل دیدید تا آگوست 2012 هیچ راهکاری نداشته است و برای این که کنسول را روی ویندوز 8 باز کنید هیچ راهی تا به حال پیشنهاد نشده است. این مشکل هم به دلیل این است که کنسول از پلاگینی در اینترنت اکسپلورر استفاده میکند که همنوز در ویندوز 8 با IE 10 سازگار نشده است  و این مشکل شما را حل نخواهد کرد ، اگر میخواهیدIE10 را غیر فعال کنید و  یک مرورگر دیگر روی ویندوز خود نصب کنید. اگر واقعا نیاز دارید که روی ویندوز 8 کنسول را اجرا کنید بدون اینکه ESXi خود را آپدیت کنید بهترین راه این است که یک سرور مجازی با ویندوز XP ایجاد کنید یا روی سیستم خود یکVMware Workstation   نصب کنید و روی آن یک ماشین ویندوز XPاجرا کنید و از طریق آن به VI Client دسترسی پیدا کنید.

 

1 دیدگاه

  1. هادی

    خیلی ممنون از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.