مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

برای نصب IIS در ویندوز سرور 2008  ابتدا وارد محیط remote سرور خود شوید و روی دکمه start کلیک کنید سپس در قسمت search programs and files کلمه “Server Manager” را تایپ کرده و روی آن کلیک کنید.

 

نصب IIS در ویندوز سرور

نحوه نصب IIS در ویندوز سرور 2008


سپس از سمت چپ روی گزینه Roles کلیک کنید

 

نصب IIS در ویندوز سرور

در سمت راست صفحه از قسمت Roles summary روی گزینه add Roles  کلیک کنید.

 

نصب IIS در ویندوز سرور

سپس در پنجره باز شده روی Next کنید و پس از آن لیست سرویس های قابل نصب برای شما نمایش داده می شود. شما باید تیکت گزینه Webserver IIS را علامت بزنید و روی گزینه Next کلیک کنید.

 

نصب IIS در ویندوز سرور

در صفحه roles services می توانید سرویس های مرتبط را علامت بزنید. به عنوان مثال شما می توانید asp.net و ftp server را نصب کنید.

 

نصب IIS در ویندوز سرور

همچنین شما می توانید  از قسمت IIS Managment tools تیکت IIS Managment console را علامت بزنید. توسط این سرویس می توانید سایت ها و اکانت های ftp ، تنظیمات و … را کنترل کنید

نصب IIS در ویندوز سرور

 

سپس روی گزینه Next و در پایان روی گزینه Install کلیک کنید. پس از پایان روی گزینه Finish کلیک کنید. iis شما نصب شد. در صورت وجود مشکل در فایروال می توانید از این لینک پورت های مورد نیاز مانند   80 و 21 را باز کنید.(در لیست rule های فایروال معمولا rule های مربوط به این سرویس ها وجود دارد)

برای انجام سایر تنظیمات و ایجاد سایت و اکانت ftp روی start کلیک کنید و سپس کلمه “Internet Information Services (IIS) Manager” را جستجو کنید. در مطالب بعدی در این مورد بیشتر توضیح داده می شود.

1 دیدگاه

  1. nastouh

    بسیار ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.