مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

حتما برای شما پیش آمده است که یک ایده ی خیلی خوب به ذهنتان آمده باشد اما زمانی که کار به انتخاب نام دامنه مناسب برای ثبت میرسد سخت ترین بخش تازه برایتان معنا پیدا میکند.در این پست در 5 قدم ساده بهترین نکات را برای انتخاب دامنه مناسب را یادآوری میکنیم.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با مزایای تبدیل وبلاگ به سایت آشنا سازیم , پس با ما همراه شوید.

شاید شما هم جزو آن دسته از وبلاگ نویسان باشید که بخواهید یک وب سایت با امکانات کامل در عین هزینه پایین داشته باشید.

معایب وبلاگ :

1 – نمایش تبلیغات

2 – عدم امکان آپلود و بارگزاری ( فایل – تصویر و … ) در وبلاگ

3 – محدودیت های زیاد

و …

روش های تبدیل وبلاگ به سایت :

1 – چنانچه مایل نیستید هزینه زیادی را صرف اینکار کنید , یکی پیشنهاد مناسب برای شما ثبت دامنه می تواند باشد چرا که شما می توانید بک آدرس اختصاصی در اینترنت برای خود داشته باشید.

بعنوان مثال اگر وبلاگ شما Tehranhost.blogfa.com باشد شما با ثبت دامنه Tehranhost.com و متصل کردن آن به سیستم وبلاگتان دیگر نیاز نیست تا برای مشاهده وبلاگ آدرس قبلی را وارد کنید , کافیست تا از دامنه تان برای مشاهده وبلاگ استفاده نمایید.

 2 شما می توانید یک وب سایت کامل نیز برای خود داشته باشید , برای مثال شما پس از ثبت دامنه ( آدرس سایت ) نیازمند فضا جهت آپلود کردن سیستم مدیریت وب سایت و عکس ها و … هستید.

پس از اینکه دامنه و هاست را خریداری کردید , توسط آموزش های ارائه شده در سطح اینترنت نسبت به نصب سیستم های مدیریت محتوا ( Cms) اقدام نمایید. البته ما در گروه تهران هاست تمامی سیستم های عمومی را به رایگان برای مشتریان هاستینگ راه اندازی می نمایییم.

 معیار های انتخاب مکان فضای سایت :

اگر در اینترنت در مورد هاست تحقیقاتی کرده باشید حتما واژه هایی چون هاست خارج یا هاست ملی و ایران به چشمتان خورده است.

اما این هاست خارج و هاست ایران چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟ هاست خارج به هاستی گفته می شود که مکان سرور خارج از کشور است , از مزایای این هاست می توان به آپتایم بالای سایت ها اشاره کرد که این مورد به خاطر وجود زیر ساخت های قوی در دیتاسنترهای خارجی اشاره کرد. اما هاست داخل کشور بدلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب و همچنین کمبود پهنای باند گاهی اوقات ممکن است مشکلات قطعی سایت و … برای شما پیش بیاید , البته هاست داخل کشور یک مزیت خوب دارد آن هم این است که سایت شما برای بازدیدکنندگان از داخل کشور با سرعت 4 برابر بیشتر از سایت هایی که در خارج از کشور میزبانی می شوند بارگزاری و لود می شوند.

در فضای اینترنت بسیاری از کاربران همیشه به دنبال سرویس های رایگان و غیر پولی هستند و البته اغلب به این نیاز تا حد زیادی در فضای مجازی پاسخ داده شده است. اما در هر حال  نمی توان از سرویس های رایگان انتظار داشت که تمام نیازهای ما را بر آورده کنند به قول ما ایرانی ها که یک ضرب المثل داریم که می گوید: هر ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست. طرحی سایت نیز می تواند یکی از نیازهایی باشد که کاربران به دنبال نسخه ی رایگان آن در اینترنت باشند

وب سایت رایگانبرای راه اندازی وب سایت رایگان شما نیاز به یک هاست رایگان (به جای هاست رایگان ممکن است بتوانید از هاست اسپانسری استفاده کنید) به همراه امکان ثبت دامنه رایگان و همچنین یک سیستم مدیریت محتوای رایگان (که البته در صورت استاتیک بودن وبسایتی که قصد راه اندازی آنرا دارید این مورد نیاز نیست) دارید که پیش از این به هر کدام از این موارد در این وب سایت پرداخته شده است.

در صورتی که شما همه ی موارد فوق را مهیا کرده اید در انتها نیاز به یک قالب دارید که خوشبختانه در این مورد هم قالب های رایگان بسیار زیادی اینترنت وجود دارد که با کمی جستجو در موتورهای جستجوگر می توانید آنها را بیابید.

توجه داشته باشید که ما در این مطلب فرض را بر این گذاشتیم که شما می خواهید همه چیز را رایگان مهیا نمایید اما واقعیت این است که گاهی نیاز به گونه ای خواهد بود که چاره ای غیر از خرید هاست و ثبت دامنه (غیر رایگان) نخواهد بود. مثلا فرض بگیرید که شما قصد دارید سایت را برای یک شرکت خاص طراحی نمایید.. در این صورت نمی توانید از سرویس هایی استفاده نمایید که به پشتیبانی آن اعتماد نداشته باشید به عبارت دیگر کسانی که قصد ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی از طریق طراحی را دارند نمی تواند به راه اندازی وب سایت رایگان فکر کنند مگر اینکه این مساله را با مشتری خود میان گذاشته و آنرا در قیمت طراحی لحاظ نمایند.

برای آنکه بدانیم چگونه وب سایت طراحی کنیم باید ابتدا بدانیم که ملزومات طراحی یک وبسایت چه چیزهایی است. لازم به ذکر است که در اینجا منظور ما از طراحی، طراحی یک وبسایت اختصاصی است و مقصود ما استفاده از قالب ها و سرویس های رایگان و … نیست.

قبلا در مطلبی جداگانه در رابطه با هاست رایگان مطلبی ارسال کردیم و درباره ی هاست های مجانی توضیحاتی ارائه نمودیم اما در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد دامنه ی رایگان و نحوه ی ثبت دامنه رایگان توضیحاتی ارائه کنیم.

بسیاری از وبلاگنویسان پس از آنکه مدتی به انتشار مطلب در وبلاگ خود اقدام می کنند به دلایل گوناگون ممکن است به فکر تبدیل وبلاگ به وبسایت بیافتند.

کسانی که قصد ثبت وبلاگ در گوگل وبمستر را دارند (همانگونه که قبلا در مطلب ثبت سایت در گوگل وبمستر توضیح دادیم) در وبلاگشان از آنجا که شما به فضای میزبانی وب وبلاگ خود دسترسی ندارند باید از روش های دیگری که گوگل پیشنهاد می دهد استفاده کنند.

ممکن است بخواهید نسبت به راه اندازی انجمن گفتگو اینترنتی اقدام کنید. ما قصد داریم در این مطلب راجع به نحوه ی راه اندازی انجمن گفتگو اینترنتی مطالبی را عنوان کنیم.

در صورتی که قصد دارید دامنه خود را به وبلاگ خود وصل کنید ابتدا باید بررسی کنید که سرویس وبلاگدهی شما قابلیت اتصال دامنه داشته باشد. در صورتی که سرویس وبلاگ شما امکان اتصال دامنه داشته باشد می توانید با تغییر دی ان اس های دامنه و اضافه کردن آن به پنل وبلاگ دامنه را به وبلاگ خود وصل کنید.