مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

برای ایجاد هاست در پنل نمایندگی سی پنل ابتدا به پنل نمایندگی هاست (whm) خود وارد شوید , سپس از قسمت Account Funactions گزینه Create a New Account را انتخاب کنید .

اگر شما مدیر اصلی سرور هستید می توانید با نام کاربری root وارد شوید و اگر نماینده هستید باید با نام کاربری و رمز مربوط به نماینده وارد شوید

به منظور یافتن سریع بخش مربوطه می توانید بعد از ورود به پنل whm عبارت Create a New Account را در بخش سرچ سمت چپ صفحه جستجو کنید.

ساخت اکانت در سی پنل

سپس مطابق با تصویر نسبت به وارد کردن نام دامنه و نام کاربری و … اقدام کنید.

 

ایجاد هاست در پنل نمایندگی سی پنل

در صورتی که قبلا بسته ( پکیج ) ساخته باشید باشید می توانید از قسمت Choose a Package پکیج دلخواه خودتون رو انتخاب کنید.

آموزش ایجاد پکیج در پنل نمانیدگی سی پنل قبلا در تهران هاست منتشر شده است.

ایجاد پکیج برای زمانی مفید است که شما قصد داشته باشید تعداد زیادی سایت با منابع یک سان روی پنل نمایندگی خود ایجاد کنید ولی اگر از پنل تنها برای میزبانی یکی دو سایت استفاده می کند ایجاد پکیج ضرورتی ندارد.

چنانچه در نمایندگی خود پکیجی تعریف نکرده اید و تمایل ندارید ایجاد کنید می توانید تیک گزینه Select Options Manually بگذارید تا از منوی باز شده فضای و پهنای باند و … دلخواه خودتون رو به این اکانت بدهید .

ایجاد هاست در پنل نمایندگی سی پنل

ممکن است بسته به سطح دسترسی شما به پنل نمایندگی بخش های دیگری هم وجود داشته باشد مانند Settings و Reseller Settings و DNS Settings و Mail Routing Settings که ترجیحا گزینه ی پیش فرض را باقی بگذارید.

پس از انجام مراحل بالا گزینه Create را انتخاب کنید تا هاست شما ایجاد شود.

پس از آن اگر از قبل دی ان اس های هاست روی دامنه ای که هاست را برای آن ساخته اید تنظیم باشد سایت شما باید در مرورگر لود شود.

11 دیدگاه

  1. لوازم جانبی موبایل

    ممنونم عالی بود

  2. آینه

    ممنون از آموزش عالی و ختصر و مفیدتون

  3. بهترین متخصص پوست و مو و زیبایی

    سلام

    برای داشتن یک ای پی اختصاصی باید هزینه اضافی پرداخت کرد یا نه؟

    میشه روی یک ای پی چند سایت رو هندل کرد؟

    • محمد جواد مافی

      بله معمولا در صورت درخواست آی پی اختصاصی باید هزینه ی جداگانه پرداخت کنید. برای راه اندازی بیش از یک سایت روی یک آی پی محدودیتی وجود ندارد و این کار را امکانات نرم افزاری موجود بر روی سرور انجام می دهند.

  4. فارس کیدذ

    چگونه آی پی اختصاسی اختصاص میدین به نمایندگی ؟

    • محمد جواد مافی

      اختصاص آی پی به یک نمایندگی در سی پنل از بخش Manage Reseller’s Shared IP امکان پذیر است. توجه داشته باشید که این موضوع را باید در ساخت دی ان اس ها و … نیز در نظر داشته باشید.

  5. amirhossein

    برای ساختن اکانت اشتراکی و پر بازدید چیکار باید کرد و چه تغییری باید داد؟

    • محمد جواد مافی

      ابتدا باید با گزینه ی add package در سی پنل پکیج بسازید و سپس create a new account را برای ساخت هاست مورد نظر خود کلیک کنید
      برای یافتن گزینه های فوق از باکس جستجو سی پنل (پس از وارد شدن به پنل نمایندگی سی پنل خود) استفاده کنید.

  6. amirhossein

    فرق بین هاست اشتراکی با هاست پر بازدید در whm چی است؟ تنظیماتی که باید تغییر بدیم کدام هستش؟ جفت اکانت و یا پکیج ساختنشون مثل هم هستند ، ولی یک سری تنظیماتشان با هم فرق دارند، که در اینترنت گشتم توضیح و آموزشی پیدا نکردم! مثلا برای تغییر مموری هاست پربازدید و مقداری که باید گذاشتش.
    مممنون میشم راهنمایی بیشتر کنید.

    • محمد جواد مافی

      پلان پربازدید در واقع همان پلان اشتراکی معمولی است که مدیر سرور یا هاست برای اکانت های آن منابع بیشتری را قائل می شود و به تبع باید تعداد اکانت کمتری روی یک سرور ایجاد کند تا هاست ها به معنای واقع مناسب سایت های پربازدیدتر باشند.

  7. amirhossein

    راهنمایی و یا آموزشی برای ساختن و تنظیمات هاست پر بازدید دارید که از روی آن اقدام به ساخت کرد؟ چون میزان منابع را نمیدونم از کجا و به چه مقدار اضافه و تغییر بدم. مقدار و عدد استاندارد دارد؟ استاندارد اشترکی چند است که بیشتر از اون بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.