مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

دایرکت ادمین یا سی پنل هر کدام دارای ویژگی ها و معایب خاص خود هستند. از مهمترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

دایرکت ادمین یا سی پنل
قیمت: از نظر قیمت هزینه ی ماهانه ی لایسنس سی پنل گرانتر است و به همین دلیل هزینه ی هاست یا سرویسی که از سی پنل استفاده می کند تا حدودی گرانتر از هاست های با پنل دایرکت ادمین می باشد. برای مثال برای سرور مجازی هزینه ی ماهیانه ی دایرکت ادمین ماهیانه حدودا 3 الی 4 دلار است و قیمت ماهیانه ی سی پنل بیش از 15 دلار و برای سرور اختصاصی هزینه ی لایسنس دایرکت ادمین همان 3 الی 4 دلار است ولی هزینه ی سی پنل نزدیک به 50 دلار می باشد.
سرعت: سرعت دایرکت ادمین (سرعت سایت شما) به دلیل سبکتر بودن این سیستم نسبت به سی پنل کمی بیشتر است این در حالی است که سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب دایرکت ادمین هم می تواند کمی پایین تر باشد.
رابط کاربری: سی پنل رابط کاربری بسیار بهتری نسبت به دایرکت ادمین دارد و از فناوری آژاکس بهره می گیرد. امکاناتی همچون کلیک راست روی فایلها و امکان کشیدن و رها کردن (drag&drop) در بخش مدیریت فایلهای سی پنل (File Manager) سبب شده از این نظر سی پنل محبوبیت بیشتری داشته باشد.
امنیت: تفاوت چندانی از لحاظ امنیت دایرکت ادمین یا سی پنل نسبت به یکدیگر به اثبات نرسیده است.

2 دیدگاه

  1. vahid

    امنیتش مهمه امنیت کدوم بهتره از خیلیا شنیدم دایرکت

  2. مهدی

    درست شنیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.