مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

هنگامی که گواهی نامه اس اس ال (SSL) سایت خود را فعال می نمایید ممکن است تمایل به تغییر مسیر خودکار دامنه ی خود آدرس با https را داشته باشید که ما ریدایرکت دامنه از http به https با استفاده از کد htaccess را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر شما از هاست سی پنل یا هر نوع هاست لینوکسی دیگری که از نرم افزارهای وبسرور مانند آپاچی یا لایت اسپید بهره می گیرد استفاده می کنید قادر به ریدایرکت دامنه از http به https با استفاده از کد htaccess خواهید بود و قرار دادن یک کد ساده در فایل اچ تی اکسز هاست خود این کار انجام خواهد شد.

برای انجام این کار به پنل هاست خود مراجعه نموده و به قسمت مدیریت فایل ها بروید که معمولا در هاست های لینوکسی بخشی به نام file manager است و سپس در پوشه ی اصلی هاست به پوشه ی عمومی سایت که معمولا پوشه ای به نام public_html است بروید و به دنبال فایل .htaccess بگردید و آنرا ویرایش نمایید یا اگر وجود ندارد آنرا بسازید. (توجه داشته باشید که گاهی اوقات خصوصا در هاست های سی پنل فایل هایی که با نقطه شروع می شوند مخفی می باشد که برای نمایش فایل های مخفی در سی پنل می بایست از دکمه ی setting که در قسمت بالا سمت راست بخش فایل منجر قرار دارد نمایش خطا را با تیکت زدن عبارت Show Hidden Files (dotfiles) روشن کنید.

ریدایرکت دامنه از http به https با استفاده از کد htaccess

پس از باز کردن یا ایجاد فایل htaccess در فایل در قسمت بالای کدها کد زیر را قرار داده و فایل را ذخیره کنید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

اکنون سایت خود را بدون https باز کنید تا از صحت عملکرد کد اچ تی اکسز اطمینان حاصل نمایید.

اگر ریدایرکت به صورت صحیح انجام نشد یا سایت شما با خطای 500 و یا سفید شدن صفحه مواجه شد احتمالا کدها را به صورت درست وارد نکرده اید و یا در جای مناسب قرار نداده اید. بنابراین صحت کدها را مجدد بررسی نمایید و نهایتا اگر لازم شد از پشتیبان هاست خود تقاضای پشتیبانی کنید.

1 دیدگاه

  1. مرتضی

    عالی بود
    بالاخره جواب داد حتی رو سابدامین سرور دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.