مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

بهتر است به جای راه اندازی یک سرور اینترنتی در خانه یا دفتر خود، از شرکت های میزبانی وب استفاده کنید، مگر اینکه تمام تجهیزات لازم را در گاراژ خانه داشته باشید!

راه اندازی سایت در منزل امکان پذیر است اما ارزش زمان و هزینه ای که می برد را ندارد.

البته شاید شما به خاطر یادگیری انجام این کار نیاز به راه اندازی یک سرور خانگی داشته باشید یا قصد شروع تجارتی بر مبنای وب دارید. اما اگر وقت کافی ندارید و یا فکر می کنید بهتر است پول خود را محتاطانه تر خرج کنید پیشنهاد ما به شما این است که دور این گزینه را خط بکشید!

میزبان های وب متخصص، سرویس های خود را بسیار ارزان تر از شما ارائه می کنند، سرعت بیشتری ارائه می دهند، و قدرت و امنیت بیشتری دارند.

البته برای ما مشخص نیست که بودجه شما چقدر است اما این روزها با مبالغ کمی می توانید یک هاست مطمئن دست و پا کنید.

در صورتی که شما اصرار به میزبانی سایت خود از خانه دارید، بنابر این شما در قدم اول باید یک آدرس IP ایستا (staic) داشته باشید، آدرسی که با هر بار اتصال شما به اینترنت تغییر نیابد. همچنین ممکن است میزبانی سایت خلاف شرایط و قوانین ارائه سرویس ISP شما باشد و مجبور به تغییر میزبان اینترنت خود شوید.

میزبانی یک سرویس تجاری با آدرس IP ایستا در منزل خیلی بیشتر از مقدار هزینه ای صرف خرید هاست از شرکت ها خواهید کرد، هزینه خواهد برد.

این را هم در نظر داشته باشید که میزبانی خانگی شما به اطمینان میزبانی شرکت های اینترنتی نخواهد بود. مطئمنا اینترنت شما گاه به گاه قطع می شود و یا با مشکلاتی مواجه می شود، در این مواقع سایت شما نیز از دسترس خارج خواهد شد.

یکی از مشکلات اصلی ADSL در واقع حرف A است!! یعنی asymmetrical به معنای نامتقارن. به بیان دیگر، سرعت آپلود خیلی کمتر از سرعت دانلود است.

به طور مثال اگر با سرعت 1Mbps دانلود می کنید، سرعت آپلود شما ممکن است 100Kbps یا کمتر باشد. اگر سایت شما بازدیدکنندگان کمی دارد، ممکن است این مورد مشکلی ایجاد نکند اما مطمئنا مشکل جدی ای برای سایت های پرطرفدار خواهد بود.

نکته اصلی اینجاست که شما نباید میانگین بازدید روزانه خود را حساب کنید، سرور خانگی شما باید جوابگوی نقطه پیک بالای ترافیک سایت شما باشد. شاید همه این بازدیدکنندگان همزمان با هم وارد سایت شوند!

در ادامه شما به یک web server نیاز پیدا خواهید کرد، یعنی اجرا نرم افزار های web server مثل Apache بر روی PC یا Mac. پیشنهاد ما این است که از کامپیوتر فعلی خود به عنوان web server استفاده نکنید، اول به دلایل امنیتی و دوم برای کاهش ریسک قطعی (اگر رایانه شما با مشکلی مواجه شود که نیاز به خاموش کردن آن پیدا کنید، سایت شما از دسترس خارج خواهد شد.

با یک سیستم معمولی خانگی نیز می توان یک سایت را میزبانی کرد اما برای سایت های محبوب نیاز به تهیه یک سرور سریع با فضای کافی خواهد بود.

وب سرور شما می تواند با استفاده از Mac، لینوکس و یا Microsoft Windows برپا شود. اگر از Mac استفاده می کنید، Mac OS X 10.3 و ورژن های جدیدتر به صورت پیشفرض Apache همراه خود دارند. هرچند تا الآن به جای خوبی رسیده اید اما چنین وب سروری توانایی اجرای PHP، MySQL و دیگر نرم افزارها را نخواهد داشت.

تنطیم کردن وب سرور آسان است به شرطی که بدانید چه می کنید! اگر با آزمون و خطا می خواهید تنظیم کردن را یاد بگیرید، کار سختی در پیش خواهید داشت.

تا اینجای کار به نظر می رسد شما تصمیم خود را گرفته باشید. اینکه در وقت و پول خود صرفه جویی کنید، احتمال قطعی سایت خود را پایین بیاورید و از صدمات ممکن به رتبه سایت خود در موتورهای جستجو و از دست دادن ایندکس های خود جلوگیری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.