مرکز آموزش تهران هاست

حرفه ای تر شوید

اگر شما هم از سیستم وردپرس استفاده می کنید حتما یکی از مشکلات شما استفاده بیش از حد از منابع است. وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا است و کاربران زیادی از این سیستم استفاده می کنند اما از میان استفاده سایت های که بازدید بالایی دارند همیشه هم مشکل سرعت دارند و هم در صورتی که هاست آن سایت ها اشتراکی باشد هاستینگ آن سایت ها به آنها اخطار “استفاده بیش از منابع ” ارسال می کنند و ممکن است سایت را مسدود کنند.


کاهش مصرف منابع و بهبود سرعت وردپرس
آیا از وردپرس استفاده نکنیم ؟ سیستم وردپرس یک سیستم خوب و ساده می باشد. پلاگین های این سیستم بسیار زیاد است شامل بهترین پلاگین های سئو ، امنیت و … می باشد. پس حذف آن برای مدیران سایت ها بسیار سخت است و نمی توانند اینکار را انجام دهند.

راه حل این مشکل سرعت و منابع وردپرس چیست؟ با انجام موارد زیر می توانید سرعت وردپرس خود را بالا ببرید و همچنین مصرف سایت شما هم کم می شود.

1. تعداد مطلب در صفحه اصلی : یکی از اشتباه هایی که مدیران بعضی سایت ها می کنند تنظیم نمایش تعداد بالا مطلب در صفحه اصلی می باشد این کار دو ایراد دارد : 1. مصرف بیشتر منابع 2. افت سرعت سایت

پس تعداد مطالب در صفحه اصلی را کمتر از 10 یا حتی 5 تغییر دهید.

2. استفاده بیش از حد از برچسب ها : برچسب ها و یا همان کلمات کلیدی (tag) مطلب کاهش دهید اینکار برای افرایش سرعت سایت شما توصیه می شود. یکی از مشکلات مدیران سایت ها استفاده بیش از حد از برچسب ها است اینکار باعث افت شدید سرعت سایت شما می شود.

3. حذف پلاگین های اضافی : اگر روی وردپرس خود پلاگین های زیادی نصب کرده اید که نیازی به آنها ندارید و حذف آن مشکل جدی برای سایت شما ایجاد نمی کند ، آنها را حذف کنید. نصب پلاگین های اضافی باعث کاهش سرعت و استفاده بیشتر از منابع می شود

4. استفاده از پلاگین کش : با نصب 1 پلاگین کش سرعت سایت خود را افرایش دهید همچنین فشار کمتری به سی پی یو سرور وارد می شود. یکی از بهترین پلاگین های کش وردپرس W3 Total Cache می باشد. برای دانلود این پلاگین از لینک زیر استفاده کنید :

http://wordpress.org/extend/plugins/w3-total-cache

5. دیتابیس خود را repair کنید : از کنترل پنل هاست خود بانک اطلاعاتی خود را repair کنید. اینکار باعث افزایش سرعت سایت شما و کاهش استفاده منابع می شود.

6. وردپرس خود را آپدیت کنید : همیشه وردپرس خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید ، به طور کلی آپدیت باعث رفع مشکلات و اضافه شدن امکانات به وردپرس یا پلاگین های شما می شود.

7. یک پوسته سبک و استاندارد انتخاب کنید : یکی از مشکلاتی مدیران سایت ها دارند همیشه فکر می کنند باید یک قالب با تمام امکاناتی مثل اسلاید و … داشته باشند. متاسفانه اینکار باعث افت سرعت سایت می شود و حتی برای بارگزاری آن نیاز به پردازش بیشتری در سرور دارد. با انتخاب یک پوسته سبک و زیبا هم کاربر خود را خوشحال کنید که می تواند سایت شما را با سرعت بیشتری باز کند و هم فشار کمتری به سرور وارد کنید.

8. کاهش حجم عکس های قالب و مطالب : حجم عکس های قالب خود را توسط نرم افزار ها کم کنید و جایگزین عکس اصلی کنید این مورد را برای مطالب خود هم رعایت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.